Restaurant Menü Fiyatlandırmasında Dikkat Edeceğiniz 5 Temel Nokta
Restaurant yönetiminde menü hazırlama satışlarınızı doğrudan ve dolaylı olarak etkileyecek en temel hususlardan biridir. Menünüzü hazırlarken, menü fiyatlandırmasına ekstra özen göstermeniz satışlarınızı arttırmanızı, müşteri memnuniyetini iyileştirmenizi ve belki de işletmenizin ayakta kalmasını sağlayacak kilit noktalardan. Bu denli önem arz eden bir konuda neler yapabilirsiniz, nelere dikkat etmelisiniz?
Ürünlerinizin Maliyetlerini Hesaplayın
Menü fiyatlandırmada yapmanız gereken ilk iş menünüzdeki her ürünün ayrı ayrı birim maliyetlerini hesaplamak olmalıdır. Bu hesaplamalar yapılırken, dönemsel yaşanan ham madde değişim maliyetleri de özellikle hesaba katılmalıdır. Bu mevsimsel ve dönemsel değişikliklere göre zaman zaman menü fiyatlarınızı güncellemeniz gerekebilir.
Piyasa Fiyatını İyi Araştırın
İşletmelerin günümüz rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için rakiplerini çok iyi analiz etmesi ve fiyatlarını belirlerken sadece maliyet + kar = ürün fiyatı denkleminden öteye geçmeleri gerekmektedir. Menünüzdeki ürünlerin piyasa fiyatlarına uygun olarak düzenlenmesi müşteri memnuniyeti ve sürekliliğiniz için gereklidir.
Fiyat Bariyerlerine Dikkat Edin
Hemen her restaurantın, kafenin sunabileceği, ürün ile rekabet edebilirliğinizin düşük olduğu ürünlerde özellikle fiyat bariyerlerine dikkat etmeniz önemlidir. Hemen her üründe bu fiyat bariyerine dikkat etmeniz gerekse de özellikle bu bahsettiğimiz müşterinin her yerden karşılayabileceği ürünlerde bu konuya ekstra dikkat etmenizi öneriyoruz. Çok basit bir örnekle konuya değinirsek, örneğin Türkiye’de hemen her restaurant ve kafede müşteri çay, su vb. ürünler satın alabilir. Yine bu örnekten gidersek 33 ml su fiyatının maksimum 1 TL olduğu bir çevrede su fiyatını 3 TL olarak belirlemeniz müşteri memnuniyetiniz ve rekabet edebilirliğinizi zayıflatacaktır.
Başabaş Noktanızı Hesaplayın
Restaurantınızın ayakta kalabilmesi ve hayatını devam ettirebilmesi için gerekli olan başabaş noktasını tespit etmeniz gerekmektedir. Menü fiyatlarınızı belirlerken sizi başabaş noktasına getirecek hatta karlılığınızı arttıracak şekilde fiyatlandırmaya özen göstermelisiniz.
Hedef Kitlenizi İyi Tanıyın
Restaurantınızın menü fiyatlarını belirlerken kullanacağınız kriterlerden biri de müşteri kitlenizin satın alma güçleridir. Bu sebeple müşterilerinizin kim olduğunu iyi tespit etmeniz ve buna uygun bir fiyatlandırma yapmanız gerekebilir.
Restaurant menü fiyatlandırmanın temel noktalarına değindiğimiz bu yazımızla ilgi sizde kendi görüş, öneri ve eleştirilerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
Vinclo ile Keşfet