Restoran İşletmeciliği: Bilmeniz Gereken 11 İpucu

Restoran işletmeciliği günümüzdeki en zorlu işletmeciliklerden birisidir. Yeni açılan restaurantların %60’ı ilk yılında kepenk kapatmaktadır. Sadece bu istatistik bile bu işin ne derece zor olduğunu gösteriyor. Bu sebeple özellikle restaurantını yeni açacakların konuya hakim olmaları büyük önem arz etmektedir.

Başarılı bir restaurant işletmeciliği için birtakım olmazsa olmaz kurallar vardır. Günümüzde işletmelerin bu kurallara uymaları onları başarıya ulaştıracak ve bu zorlu rekabet dünyasında hayatta kalmalarını sağlayacaktır. Peki nedir bu kurallar? Kafe, restoran işletmeciliği nasıl yapılır?

Müşterinin Sesini Dinleyin

Sadece restaurant işletmeciliğinde değil hemen her sektörde müşteri memnuniyeti kavramı öne çıkmaktadır.

  • Müşterinizi Tanıyın: Hedef kitlenizdeki müşterilerin ne istediklerini, neyi aradıklarını doğru tespit edin. Hedef kitlenizdeki müşterilerin beklentilerini karşılayın. Örneğin 18-24 yaş aralığındaki gençlerden oluşan bir müşteri kitlesine sahip olduğunuzu varsayalım. Günümüzde bu yaş grubundaki müşteri kitlesine sahip bir işletmenin ücretsiz wireless hizmeti sunması sizi rakiplerinizden bir adım öne taşıyacaktır.
  • Müşterilerin Şikayetlerini Dinleyin: Gerek sosyal medyada gerekse birebir olarak aldığınız şikayetlere çözümler üretmeye çalışın. Özellikle sosyal medya üzerinden gelen şikâyetleri görmezden gelmeye çalışmayın. Hali hazırdaki müşterileriniz ya da potansiyel müşterileriniz müşteri şikâyetleri ile nasıl başa çıktığınızı görmek, bilmek isteyecektir.
  • Trendi Takip Edin: Müşteri beklentileri her gün değişebilmektedir. Müşterilerin talep ettiği yeni trendleri takip etmeniz müşteri memnuniyetini arttırmanız açısından önemlidir. Restaurant menünüzü günün trendlerine göre güncelleyin.

Pazarlama

Pazarlama işletmenizi açmadan önce başlayan ve sürekli devam ettirmeniz gereken bir faaliyet. Aktif olarak kullanılan bütün pazarlama araçlarını kullanmanız başarılı bir restaurant işletmeciliği için önemlidir.

  • Sosyal Medyanın Gücü: Facebook, Twitter, Instagram, Vinclo gibi sosyal platformlarda yer alın. Müşterilerinizle bu sosyal ortamlar vasıtası ile iyi ilişkiler kurun
  • Web Sitesi: Artık hemen her restaurant web sitesine sahip. Restaurantınızın web sitesini yapın/yaptırın. Müşterilerinizin sizi internette de bulabilmelerini sağlayın.

Yerel gazetelerde reklam verin, broşürler hazırlayın. En önemlisi pazarlama faaliyetlerini sürekli devam ettirin.

Finans

İşletmelerin varlıklarını sürdürmeleri için karlılıklarını devam ettirmeleri gerekmektedir. Finansal başarıyı yakalayamayan işletmelerin uzun ömürlü olabilmeleri olası değildir.

  • Maliyetlerinizi Kontrol Edin: İşletmenizde doğrudan veya dolaylı katlanmak zorunda olduğunuz maliyetlerinizi sürekli kontrol edin. Maliyetlerinizi minimum seviyede tutmanız karlılığınızı etkileyecek en önemli hususlardan biridir.
  • Satışlarınızı Arttırın: Cironuzu arttırmaya yönelik faaliyetlerde bulunun. Satış yapabileceğiniz bütün kanalları ( Online yemek sipariş siteleri, etkinlikler, paket servis hizmetleri, vb. ) kullanmaya çalışın.
  • Fire Oranlarını Azaltın: Yiyecek ve içecek sektöründeki işletmelerin en büyük sıkıntılarından biride, satın alınan hammaddelerin kısa ömürlü olmasıdır. Fire oranlarını düşürmek için talep tahmini, mevsimsel değişiklikler gibi etmenlere dikkat edin.

Personel

Personel yönetimi restoran işletmeciliği içinde büyük öneme sahiptir. Müşterileriniz ile doğrudan temas sağlayan restaurant personelleri, işletmenizin kimliğini yansıtmaktadır.

  • Mutlu Çalışan: Yiyecek ve İçecek sektöründe faaliyet gösteren restaurant, cafe gibi işletmelerin çalışanları işletme başarısında büyük öneme sahiptir. Personelinizin memnun olması, müşterileri memnuniyetinizi de etkileyecektir.
  • Ücret Yönetimi: Hizmet sektöründe alanlarında uzman personelleri elinizde tutabilmeniz, personel yönetimi açısından büyük öneme sahiptir. Çalışanlarınızın maaşlarını piyasa fiyatlarına uygun olarak düzenlemeniz, personelinizi rakiplerinize kaptırmamanız için gereklidir.
  • Eğitim: Personelinizin işlerini daha iyi yapabilmeleri için gerekli eğitimleri almalarını sağlayın.

4 ana başlıkta restaurant işletmeciliğini incelediğimiz bu yazımızla ilgili,

  • Kendi restaurantınızda tecrübe ettiklerinizi
  • Yaşadığınız zorlukları
  • Dikkat edilmesi gerektiğini düşündüğünüz konuları

Bizimle paylaşabilir, tartışmalara katılabilirsiniz.